finding a job... - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Lisette Jongkind - WaarBenJij.nu finding a job... - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Lisette Jongkind - WaarBenJij.nu

finding a job...

Blijf op de hoogte en volg Lisette

12 November 2012 | Australië, Coffs Harbour

zo! we zijn on the road!
er is te veel gebeurd om allemaal gedetailleerd te vertellen, maar in grote lijnen zijn we naar Brisbane gereden om daar werk te zoeken. onderweg veel gestopt, gekampeerd op te bizarre plekken (gratis campingspots waar je een cavia vindt en een of andere gestoorde vrouw de hele boel bij elkaar schreeuwt bijvoorbeeld) en te veel stomme dingen gedaan (portemonnee vergeten bij een tankstation, daar 1.5 uur later pas achter komen (ja hij is terug) of je sleutels in de auto sluiten.. niet echt handig)
onderweg erg vaak de harvest lijn bellen, die je volgens australian backpackers geheid een fruitpicking job zou opleveren, om uit te vinden dat ze toch echt geen baan voor ons hebben.
Uiteindelijk in Brisbane bij mijn third cousin (denk ik) Melinda en haar man en zoontje van 13 maanden langs geweest. zij hebben ons bijzonder goed geholpen met het vinden van werk en ons nog mooie plekken aangewezen waar we zeker langs moeten.
uiteindelijk kwam het er op neer dat we voor werk weer 5 uur terug moesten rijden naar Coffs Harbour, omdat er in Brisbane gewoon geen hol te vinden is. misschien hadden we toch wat voorwerk moeten doen.. maar goed, we zijn er, het is gelukt!:D
we hebben hier maar een hostel geboekt, omdat deze je helpen met het vinden van werk, en we horen vandaag om 1 uur of dat dan ook gelukt is. ik hoop het, want we gaan snel door ons geld heen...
het hostel is hier wel heel fijn. er zijn tegen alle verwachtingen heen schone bedden en toiletten. we delen een kamer met 5 personen,waarvan 1 aziaat die 'sochtends om 6 uur moet opstaan voor zn werk, en dat doet hij dan ook met bijzonder veel lawaai. erg geslaagd.
aan de andere kant schijn ik 'snachts ook veel lawaai te maken (ik lach in mijn slaap. hardop. can you believe that?) dus ik mag niet klagen.

mijn internet tijd zit er bijna op, dus ik ga het afronden. een beetje een halfbakken verslag dit, maar het maakt niet uit. oh, hoofdletters.. sorry Renske...

xxx Lisette

• 12 November 2012 - 19:50

Renske:

Oh well, laat die hoofdletters maar zitten, als je maar niet te veel lawaai maakt 's nachts in het hostel! Je weet toch het verhaal dat ik je daarover heb verteld? Het kan je fataal worden! Zeker met zo'n Aziaat die 's ochtends vroeg op moet...

• 16 November 2012 - 13:38

Femke:

Lachen in je slaap? Geniaal! Hoop dat jullie snel werk vinden :)